Szombathely
vakbarát facebook google+ youtube rss
Csapatunk
szerkesztő, műsorvezető
Közösség

Erős Vár Podcast

Egyszázalék - 2021

Halasi András lelkész blogja
Partnereink
Magyar Katolikus Rádió
NMHH - Magyar Média Mecenatúra Program
Cseh Tamás Program
Evangélikus Missziói Központ - Magyar Evangélikus Rádiómisszió
Szombathelyi Evangélikus Egyházközség
Evangelikus
Szeretetszolgálatért
Reményik Sándor Evangélikus Általános Iskola és Művészeti Iskola
Szombathelyi Evangélikus Diakóniai Központ
Evangélikus Diakónia Magyarország
Készült a Médiatanács támogatásával, a Magyar Média Mecenatúra program keretében.
Szerkesztve: 2016. március 19. |

Tóth Csaba festőművész kiállítása a Zero Galériában

Március 21-én 17:00-től a Nyugat-magyarországi Egyetem szombathelyi Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar Művészeti Intézete szeretettel várja az érdeklődőket a friss Munkácsy-díjas Tóth Csaba festőművész kiállítására a Zero Galériába (NYME Savaria Egyetemi Központ A-épület I. emelet).

A kiállítást megnyitja: DR. BORDÁCS ANDREA főiskolai docens, intézetigazgató, Németh Lajos-díjas esztéta, műkritikus

A tárlat 2016. április 28-ig látogatható.

Tóth Csaba vallomása:

IN MEMORIAM…

Arthur C. Danto 1983-ban kiadott esszéjében, (Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet?) írt először a művészet végéről. Hans Belting pedig rá egy évre, 1984-ben jelentette meg „ A művészettörténet vége" című tanulmányát. E két írás megjelenésük után nem sokkal már kezdett hatni a magyar kortárs művészetre.

1989-ben a szombathelyi Derkovits Képzőművészeti Szabadiskolában indítottam egy kortárs művészeti kurzust. Ennek tanulságai után, 1991-től kezdtem el képinterprertációkat készíteni, olyan festményeket, amelyekben korábbi korok képvilágát, világképét, gondolkodását próbáltam közvetíteni a mának. E sajátos kontemplatív konceptuális festészet során, latin szavakat, fogalmakat festettem a monokróm színekkel újrafestett képek középső vízszintes tengelyébe. Dialógust kezdeményeztem e művekkel, nem csak magam-, de a befogadó, a néző számára is. Malevics fekete négyzetéből kiindulva, négyzetesre átkomponáltam az interpretált képeket, a fekete négyzetéből azonban csak egy szűk, festett keretet hagytam meg, amely így „gyászkeretként" a művészet halálára utalt. A fekete képkeret, a monokróm megidézett kép és a fekete felirat így vált emlékezőfestészetté.

A feliratok emellett hasonló funkciót töltöttek be, mint Caspar David Friedrich tájképein a nekünk háttal álló figurák, amelyek így bevonnak bennünket a megörökített természet végtelenjébe, egy színpadias meditációs térbe, így szemlélődésre, elmélyülésre késztetnek bennünket a világról, magunkról, múltunkról és a jelenünkről. Én a képben a természetet cseréltem fel a művészettel, és a függőleges figurát vízszintes felirattal. Ilyen jellegű művekből több mint kétszázat készítettem az elmúlt 25 évben. Ezekből válogat most a ZERO Galéria kiállítására.

A mostani kiállítás azonban nem csak az eltűnő művészetet és művészettörténetet idézi meg, hanem a szemünk előtt, velünk együtt elhaló Európának is emléket állít, amelyhez hozzátartoztak, sőt szellemi alapját képezték ezek a művek, illetve az a kultúra, amelyben megszülettek.

Tóth Csaba festőművész kiállítása a Zero Galériában

Március 21-én 17:00-től a Nyugat-magyarországi Egyetem szombathelyi Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar Művészeti Intézete szeretettel várja az érdeklődőket a friss Munkácsy-díjas Tóth Csaba festőművész kiállítására a Zero Galériába (NYME Savaria Egyetemi Központ A-épület I. emelet).

A kiállítást megnyitja: DR. BORDÁCS ANDREA főiskolai docens, intézetigazgató, Németh Lajos-díjas esztéta, műkritikus

A tárlat 2016. április 28-ig látogatható.

Tóth Csaba vallomása:

IN MEMORIAM…

Arthur C. Danto 1983-ban kiadott esszéjében, (Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet?) írt először a művészet végéről. Hans Belting pedig rá egy évre, 1984-ben jelentette meg „ A művészettörténet vége" című tanulmányát. E két írás megjelenésük után nem sokkal már kezdett hatni a magyar kortárs művészetre.

1989-ben a szombathelyi Derkovits Képzőművészeti Szabadiskolában indítottam egy kortárs művészeti kurzust. Ennek tanulságai után, 1991-től kezdtem el képinterprertációkat készíteni, olyan festményeket, amelyekben korábbi korok képvilágát, világképét, gondolkodását próbáltam közvetíteni a mának. E sajátos kontemplatív konceptuális festészet során, latin szavakat, fogalmakat festettem a monokróm színekkel újrafestett képek középső vízszintes tengelyébe. Dialógust kezdeményeztem e művekkel, nem csak magam-, de a befogadó, a néző számára is. Malevics fekete négyzetéből kiindulva, négyzetesre átkomponáltam az interpretált képeket, a fekete négyzetéből azonban csak egy szűk, festett keretet hagytam meg, amely így „gyászkeretként" a művészet halálára utalt. A fekete képkeret, a monokróm megidézett kép és a fekete felirat így vált emlékezőfestészetté.

A feliratok emellett hasonló funkciót töltöttek be, mint Caspar David Friedrich tájképein a nekünk háttal álló figurák, amelyek így bevonnak bennünket a megörökített természet végtelenjébe, egy színpadias meditációs térbe, így szemlélődésre, elmélyülésre késztetnek bennünket a világról, magunkról, múltunkról és a jelenünkről. Én a képben a természetet cseréltem fel a művészettel, és a függőleges figurát vízszintes felirattal. Ilyen jellegű művekből több mint kétszázat készítettem az elmúlt 25 évben. Ezekből válogat most a ZERO Galéria kiállítására.

A mostani kiállítás azonban nem csak az eltűnő művészetet és művészettörténetet idézi meg, hanem a szemünk előtt, velünk együtt elhaló Európának is emléket állít, amelyhez hozzátartoztak, sőt szellemi alapját képezték ezek a művek, illetve az a kultúra, amelyben megszülettek.

Szerkesztve: 2016. március 19. |

Tóth Csaba festőművész kiállítása a Zero Galériában

Március 21-én 17:00-től a Nyugat-magyarországi Egyetem szombathelyi Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar Művészeti Intézete szeretettel várja az érdeklődőket a friss Munkácsy-díjas Tóth Csaba festőművész kiállítására a Zero Galériába (NYME Savaria Egyetemi Központ A-épület I. emelet).

A kiállítást megnyitja: DR. BORDÁCS ANDREA főiskolai docens, intézetigazgató, Németh Lajos-díjas esztéta, műkritikus

A tárlat 2016. április 28-ig látogatható.

Tóth Csaba vallomása:

IN MEMORIAM…

Arthur C. Danto 1983-ban kiadott esszéjében, (Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet?) írt először a művészet végéről. Hans Belting pedig rá egy évre, 1984-ben jelentette meg „ A művészettörténet vége" című tanulmányát. E két írás megjelenésük után nem sokkal már kezdett hatni a magyar kortárs művészetre.

1989-ben a szombathelyi Derkovits Képzőművészeti Szabadiskolában indítottam egy kortárs művészeti kurzust. Ennek tanulságai után, 1991-től kezdtem el képinterprertációkat készíteni, olyan festményeket, amelyekben korábbi korok képvilágát, világképét, gondolkodását próbáltam közvetíteni a mának. E sajátos kontemplatív konceptuális festészet során, latin szavakat, fogalmakat festettem a monokróm színekkel újrafestett képek középső vízszintes tengelyébe. Dialógust kezdeményeztem e művekkel, nem csak magam-, de a befogadó, a néző számára is. Malevics fekete négyzetéből kiindulva, négyzetesre átkomponáltam az interpretált képeket, a fekete négyzetéből azonban csak egy szűk, festett keretet hagytam meg, amely így „gyászkeretként" a művészet halálára utalt. A fekete képkeret, a monokróm megidézett kép és a fekete felirat így vált emlékezőfestészetté.

A feliratok emellett hasonló funkciót töltöttek be, mint Caspar David Friedrich tájképein a nekünk háttal álló figurák, amelyek így bevonnak bennünket a megörökített természet végtelenjébe, egy színpadias meditációs térbe, így szemlélődésre, elmélyülésre késztetnek bennünket a világról, magunkról, múltunkról és a jelenünkről. Én a képben a természetet cseréltem fel a művészettel, és a függőleges figurát vízszintes felirattal. Ilyen jellegű művekből több mint kétszázat készítettem az elmúlt 25 évben. Ezekből válogat most a ZERO Galéria kiállítására.

A mostani kiállítás azonban nem csak az eltűnő művészetet és művészettörténetet idézi meg, hanem a szemünk előtt, velünk együtt elhaló Európának is emléket állít, amelyhez hozzátartoztak, sőt szellemi alapját képezték ezek a művek, illetve az a kultúra, amelyben megszülettek.

Tóth Csaba festőművész kiállítása a Zero Galériában

Március 21-én 17:00-től a Nyugat-magyarországi Egyetem szombathelyi Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar Művészeti Intézete szeretettel várja az érdeklődőket a friss Munkácsy-díjas Tóth Csaba festőművész kiállítására a Zero Galériába (NYME Savaria Egyetemi Központ A-épület I. emelet).

A kiállítást megnyitja: DR. BORDÁCS ANDREA főiskolai docens, intézetigazgató, Németh Lajos-díjas esztéta, műkritikus

A tárlat 2016. április 28-ig látogatható.

Tóth Csaba vallomása:

IN MEMORIAM…

Arthur C. Danto 1983-ban kiadott esszéjében, (Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet?) írt először a művészet végéről. Hans Belting pedig rá egy évre, 1984-ben jelentette meg „ A művészettörténet vége" című tanulmányát. E két írás megjelenésük után nem sokkal már kezdett hatni a magyar kortárs művészetre.

1989-ben a szombathelyi Derkovits Képzőművészeti Szabadiskolában indítottam egy kortárs művészeti kurzust. Ennek tanulságai után, 1991-től kezdtem el képinterprertációkat készíteni, olyan festményeket, amelyekben korábbi korok képvilágát, világképét, gondolkodását próbáltam közvetíteni a mának. E sajátos kontemplatív konceptuális festészet során, latin szavakat, fogalmakat festettem a monokróm színekkel újrafestett képek középső vízszintes tengelyébe. Dialógust kezdeményeztem e művekkel, nem csak magam-, de a befogadó, a néző számára is. Malevics fekete négyzetéből kiindulva, négyzetesre átkomponáltam az interpretált képeket, a fekete négyzetéből azonban csak egy szűk, festett keretet hagytam meg, amely így „gyászkeretként" a művészet halálára utalt. A fekete képkeret, a monokróm megidézett kép és a fekete felirat így vált emlékezőfestészetté.

A feliratok emellett hasonló funkciót töltöttek be, mint Caspar David Friedrich tájképein a nekünk háttal álló figurák, amelyek így bevonnak bennünket a megörökített természet végtelenjébe, egy színpadias meditációs térbe, így szemlélődésre, elmélyülésre késztetnek bennünket a világról, magunkról, múltunkról és a jelenünkről. Én a képben a természetet cseréltem fel a művészettel, és a függőleges figurát vízszintes felirattal. Ilyen jellegű művekből több mint kétszázat készítettem az elmúlt 25 évben. Ezekből válogat most a ZERO Galéria kiállítására.

A mostani kiállítás azonban nem csak az eltűnő művészetet és művészettörténetet idézi meg, hanem a szemünk előtt, velünk együtt elhaló Európának is emléket állít, amelyhez hozzátartoztak, sőt szellemi alapját képezték ezek a művek, illetve az a kultúra, amelyben megszülettek.